Alla krossade hjärtans dag.

Alla hjärtans dag är ju egentligen mer tillägnad åt alla olyckligt kära personer som redan mår skit. Nu är det meningen att dom ska bli bombade med hjärtan och pussar å jag vet inte vad i tidningar, på tv i skolan åblablabla. Och överallt ser man alla par som står å myser mitt på gatan. VAFAN GET A ROOM! Jag fattar överhuvudtaget inte varför man har den här skittraditionen. Det handlar bara om att konsumera! Alla söta fina förälskade (ÄCKLIGA) kärlekspar kan väl uppvakta varann endå? Måste det vara värsta speicella dagen? Och dessutom tror jag säkert att det även är jättemånga tjejer/killar som har ett förhållande som HATAR den här dagen för att dom känner sig pressade att köpa värsta fina presenten, skriva gulliga sms osv osv. Man skulle ju uppskatta en fin middag t.ex. mkt mer en vanlig dag när det är helt frivilligt än nåt påtvingat bara för att det är just 14 februari. ÅT HELVETE MED ALLA HJÄRTANS DAG! Jag ska sitta hemma hela dagen som en protest mot den här skitdagen där massa unga begår självmord för att dom tror att dom inte är värda att finnas till för att dom inte får en ros eller ett gulligt sms.. Skitvärld.


Kommentarer
Postat av: caroline

Jag hålller med dej till 100 % !!!! Asså dte är jue sant , det är bara en dag för alla affärer att kunna tjäna péngar :@

Postat av: Klara

Jag har alltid ogillat allahjärtansdag, det enda fördelen är väl att man får geléhjärtan i skolan :P

2007-02-14 @ 21:34:15
URL: http://Urkbulle.blogg.se
Postat av: snela fredrik

men igentligen torr ja gdet är för att efter alal julskinkor så blir det en massa tassar över av grisarna ...oc hdet är ju gelatin i hjärtanten så jag tror att det är alla slaktare som blir desperata i februari och börjar dumpa slagg produkter .. .oc hså kom det nån turk och skulel äta det och så kom han på att man kunde göra godis av gelen .... kanske :P

2007-02-14 @ 21:42:41
Postat av: Ellinor

Jag håller med! Jag gillar inte Alla hjärtans dag. Det är bara jobbigt. Iofs gillar jag inte någon högtid egentligen. Alla går ju liksom ut på att ge presenter eller bry sig lite extra. Som du skrev så blir man ju mycket gladare om det kommer en present oväntat. Det betyder mer då. Annars blir det bara pressat och materiellt.

2007-02-14 @ 23:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback