Hur kan du vara så skuren, skalad och ändå vara vid liv?

Onsdag 25 juli 2007 18.38. OHJA.

Det är inget speciellt med detta datum men nu kommer jag alltid att komma ihåg det. Jag vet inte varför jag skulle vilja komma ihåg det eftersom dagen har varit extremt tråkig, jobbig och irriterande. Först skulle vi åka och byta mina chaps. Men jag fick tålmodigt påminna pappa om att dom ligger i andra bilen som mamma har. Så det gick ju inte. Vi åkte till moraberg för att min bror skulle köpa nya löparskor. Sen åt vi lunch på donken ^^ . Efter det drog pappa upp IGEN, att jag borde tänka på hur jag blir sedd av min omgivning och vad dom tänker om mig när jag klär mig "extremt". JAG BLIR SÅ ARG! Han säger att det är bra att jag inte följer strömmen å klär mig likadant som alla andra.  Men endå klagar han på att jag ser konstig ut. Han brukar använda exakt desssa ord:
Men Tove,
ja?
ska du verkligen se ut sådär?
NU FÅR DU FAN TA OCH LÄGGA NER!
men vadå? folk kan ju tro att du är konstig eller något, du får ju anpassa din stil efter vad du ska göra. T.ex gå i affärer(han menar om jag ska gå i affärer med HONOM, då ska jag se så normal ut som möjligt så han slipper skämmas.) eller om du är med kompisar osv.
eeh, så jag ska byta stil varje dag?
nej, så menade jag inte, men du ser faktiskt lite konstig ut.

Och då brukar jag tappa kontrollen, skrika på honom, smälla i dörrar, gråta hysteriskt osv. Detta kanske händer ungefär 1 ggn per vecka. Jag fattar bara inte hur han kan säga så. Efteråt försöker han alltid översläta allt genom att säga: men du vet att du är fin hur du än ser ut. JÄVLA IDIOT! tror han seriöst att han kan säga vad som helst å sen tro att allt är glömt?! ÅHH JAG BLIR SÅ ARG.

När jag kom hem gick jag ut å gick 1½ timme. VÄÄLDIGT SAKTA. Ikväll ska jag och sis baka kladdkaka å kolla på underbara älskade. UTAN PAPPA HOPPAS JAG. han kommer bara ta kladdkaka även fast han säger varje gång när vi äter nåt onyttigt (spec jag) att det är så onyttigt och att vi är så tjocka, lata osv. DÖD ÅT DIG.

Vem ska se kent med mig på annexet den 16 el, 17 november? :)

Kommentarer
Postat av: Josse

Jag tycker och kommer alltid att tycka du är jättefin och superbra som du är! <3

2007-07-25 @ 19:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback