haha

Nu är det jul igen, i både slott och koja
Över hela landet drar en kollektiv noja
Det pyntas, sjungs och skickas fåniga kort
Å, jesus se nu vad du har gjort
För om du inte blivit född hade vi sluppit en högtid
Med, tomtar, lutfisk å kvalmig glögg
Vid nån risig gran
Och som ackompanjemang
Får man överdoser utav bjällerklang
Och när dom återigen rullar Kalle Ankas spratt
Until mer gråt än skratt
Ja då vet man att:

Nu är det juligen,
Ju-bu-di juligen
Nu är det juligen,
Ju-bu-di juligen

Man menar ju att julen den är till för dom små
Men jag minns när jag var liten, det var en mardröm redan då
Vid fem hade dom väckt en
Och vid tolv kom hela släkten
Min morfar och min faster och hennes man med andedräkten
Dom tvinga en till dans
Och massa annat trams
Sen gräla dom om vikten av att:
Hålla sams
Jag hade önskat mig deg
Å kanske lite lego
Men trots allts smussel
Fick jag bara några pussel

Visst e julen hell
Men jag står ändå leende
Och skrattar och bryter
Och sinnesjukt beteende
För här finns inte plats för nån variation
Trots att tomten och oss andra borde gå i pension

Alltid samma terror år efter år
Och ens enda tröst är att ta sig en tår.
Så man tar snaps efter snaps
Och man rumlar hem
När man e packad som männ´skor
Den 23 december
Så när man griper om dasset som en chaffsig ratt
Å suckar matt
Ja då vet man att

Nu är det juligen,
Ju-bu-di juligen
Nu är det juligen,
Ju-bu-di juligen


God morgon. Idag vaknade jag faktiskt inte förns halv 12. Fast jag la mig vid halv 2. Min morronpigghet har gått över. Så tråkigt, jag tyckte det var skönt att vara uppe tidigt. Idag har jag inte gjort så mkt. Ätit frukost (morotsbröd och mjölk<33), småtjaffsat med Lollo på msn, duschat i en halv evighet och lyssnat på julmusik ^^ jag snackar med Niko på msn nu. han heter: Wee, Sprit är gott! haha :P Det verkar som att det enda dom gör i finland är att supa och basta ^^ (typ som vi då x))

Nu kommer Åsa hit så jag ska nog gå å prata lite med hon :) Pusshej

Kommentarer
Postat av: Klara

Haha,det bor en finne i varje svensk;)

Postat av: Louie

hahaha ahh roligt med finnen.. och det var kul att tjaffsa med dig också x) well well puss på dig syns när vi ska skämma ut oss :P

2006-12-22 @ 16:11:26
URL: http://monstre.blogg.se
Postat av: Anna

Oooooh, HATAR den låten! (Men Niko då! ;P)

2006-12-22 @ 21:56:57
URL: http://underlandet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback