Hur ska jag få dig att förstå?

Varför ska jag berätta när du inte bry dig? Varför ska jag ens försöka få dig att förstå?
En dag när allt förändras våran tid är förbi, drömmen går inte längre att hålla vid liv. Så spelar
det nån roll vad jag än vill? Jag låter tårarna tala när orden inte längre räcker till, men förlåt för att jag inte är den du vill att jag ska vara. Orden tar slut så jag inte förklara, du ställer en massa frågor men
jag kan ändå inte svara, men varför ska jag berätta när jag inte vill? Varför ska jag fortsätta gå fast tiden står still. Du kom som en vind blåste ut allt jag hade i mitt hjärta hur fan ska jag ens kunna försöka berätta? ljudlösa tårar från ett hjärta av sten, allting jag gör, det blir bara problem.
Våran tid är förbi, försöker läka såren som finns inuti, men du måste förstå att jag gör allt för dig.
Så vore du vatten skulle jag låta dig rinna. var du eld skulle jag låta dig brinna, men var du bara min skulle jag aldrig låta dig försvinna. Känner själen försvinna som en stilla vind, jag vill du ska va min. Jag torkar en sista tår som rinner nerför min kind. Varför, varför? det ekar i mitt huvud, därför därför. Så lev mitt liv nu, ta mig till nuet
Du vet var jag ska så snälla ta mig dit. Du är ängeln som har hjälpt mig att ta mig fram ända hit...

Kommentarer
Postat av: Klara

du skriver så fina dikter..

2006-03-22 @ 19:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback