Mannen som älskade Yngve

Unga människor går med i natur och ungdom..
återanvändning av gamla brödpåsar - du ska sköjla dom, mamma, och sen hänga dom på tork och använda igen, herregud hur egoistisk får man bli?
Går det åt helevte eller går det bra tillslut?
Slutar pappa låta motorn gå på vintermorgnarna för att dottern säger att det förstör miljön? Säljer han bil nr 2 och börjar cykla till jobbet? Optimisterna säger att vu fortfarande kan räddas, om vi äntligen rannsakar oss själva och inser allt som är galet  - miljöförstöring, aids, kalla kriget och kommunismen. Pessimisterna ser ozonlagret öppna sig på vid gavel och säger att det är så det kommer gå, jodå, nu är chefsindrivaren här och räkningarna ska betalas; att erkänna sina fel på dödsbädden leder inte till annat än sämre samvete medan du tynar bort.

Ett litet stycke ur boken jag lånade på skolan bibliotek idag. Mannen som älskade Yngve av Tore Renberg. Det var Mickis som övertalade mig att låna den och det är jag glad för :P Den är verkligen Skiiitbra! okej, har bara läst ett kapitel men ändå. Älskar den fan. Ska ha muntlig redovisning om den i december. haha, alla kommer garva åt mig för att den är så konstig men men rätt kul ändå.

Idag började jag klockan 10 det var jävligt skönt. Vi kollade äntligen klart på forrest gump. ja asså det tog lixom tre lektioner. Föredrar att se en hel film på en gång. Vem gör inte de egentligen? :P På bilden jobbade jag som vanligt ingenting, KLARA du har smittat mig din fan XD haha nej men det är så extremt tråkigt!! Jag hatar att måla å rita å allt de där. Till lunch fick vi pyttipanna men dom hade hällt peppar på så den va värsta stark :( JAG HATAR MIN SKOLA!! haha XD men kan dom inte bara servera vanlig svensk mat som barn gillar? Okje, de går vissa "vuxna" i min skola men dom borde ju tänka på mig oxå. Efter lunch hade vi bara kemi, kemilabb å svenska. Det var tråkigt. Jag orkar verkligen inte med skolan de eee så tråkigt så man kan dö. Funderar på om jag nog har valt fel linje :P Fast å andra sidan det enda som är intressant är medicin så det e ju rätt inriktning iaf ^^ det kanske blir roligare me natur när vi läser biologi ^^ hoppas de.

Efter skolan åkte jag hem med 747x ..tågen va försenade jävla bajs. Pappa va oxå försenad han skulle skussa mig till stallet nämligebn. Men vi åkte samma tåg, skyndade hem, åkte till stallet å skulle typ hunnit i tid men självklart blir de broöppning :@ blir så fucking irriterad! men jag fick rida Mullan iaf. Men de gick dåligt för vi hade Maja som vikarie å hon hatar mig tror jag. Utom en gång när jag proaa å red ut på Anton utan att flyga av (wow  vilken bedrift). hon blev värsta imponerad av mig. Eftersom hon har nåt emot mig trodde hon antagligen att jag inte skulle kunna hantera hans glädje. Men vafan jag känner min älskling ju ;D som jag både är för fet å lång för nu :P Men när snön kommer ska jag ta ut honom å fotografera honom. Sen ska ja skicka in bilden till et ställe där dom förstorar den så jag ska rama in honom å sätta på väggen :D kommer bli finaste tavlan ju <333 hihi

Anw. det här blebv ett långt inlägg asså! Nu orkar jag inte skriva mer >< Jalla bai

Kommentarer
Postat av: Louie

"kan dom inte bara servera vanlig svensk mat som barn gillar?" haha lilla Tovetott då! naw jag fick lite lust att läsa den där boken asså den verkar coooool men svår för lilla jag. kram sötis!

Postat av: Klara

klart dom inte serverar svensk mat i vår blatte skola;). det är faktiskt jävligt irriterande med dåliga ridlärare*suck*. puss söt(L)

2006-11-15 @ 15:12:09
URL: http://Urkbulle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback