you look like a fool.

Idag har jag varit i stallet ofc. Började med att rida Påven på banan. I början skrittade jag ganska mkt å bara kände hur han kändes åså där . Sen i traven var han ganska pigg. Å hade väldigt stort steg ^^ Fick göra massa väldigt mjuka förhållningar å till slut så började han typ lugna ner sig, gå i form osv, kändes skitbra. Märkte att han blev väldigt sur om tog för hårt i munnen, speciellt i galoppen. Han ville väldigt gärna springa iväg typ åså lyssnade han inte när jag försökte sakta ner lite å då tog jag hårdare å typ stanna han men hoppade lixom upp i luften typ. galopperade på stället fast inte alls skönt eller roligt :P eftersom att det blev väääädligt .. obekvämt bara xD så då kom jag helt ur balans å bla bla. så travade & skrittade mest. men det gick helt okej för att vara första gången ja red han tkr ja (:

Sen när jag va klar me han tog jag in lilla Balduren å fixade honom å testade en ny liten "stil" på min ridning idag ;D å de gick skiiiiiiiita bra faktiskt. eller ganska iallefall ;D asså jag red med lite längre tyglar. Inte helt långa men typ dom var inte sträckta.  vet helt sjukt men det kändes endå som jag hade kontakt med munnen åså lixom. Han gick jättefint på volterna i både skritt å trav. Gick inte så bra i galoppen han bröt av hela tiden typ men vi galopperade ett helt varv faktiskt (: så det var fett lyckat. . han blev mkt mer uppmärksam åså. Sen när jag var färdig släppte jag ut han i en av beteshagarna eftersom jag inte orkade sätta på täcket å ville inte att han skulle rulla sig .. så började mocka, slänga in hö i boxarna osv. Tog in hästarna, gick upp och packade alla höpåsar, sen gav jag eftermiddagskraften å sopade hela stallet. sen åka hem ^^

Min stall-dag typ ;D vet inte vfr jag skrev så detaljerat xD haha.  Imorron åker jag till farmor&farfar och morfar. Kommer hem på onsdag. men men , ikväll ska jag dricka te  å kolla på film har jag bestämt :P Så hejdå !

Kommentarer
Postat av: Klara

Vad kul att det gick bra. Jag skulle aldrig orka ha det tålamodet,haha :) Puss(L)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback